تکواندو

تکواندو

تکواندو

به گزارش اوج نیوز، اگر قانون‌گذاران موفق نشوند که به نحوی این قانون را در نشست ماه آینده برگردانند، زنان مسلمان از بازی فوتبال کناره گیری خواهند کرد. در حالی که فدراسیون های ورزش‌های فیزیکی المپیک مثل راگبی و تکواندو با پوشش زنان مسلمان موافقت کرده‌اند، چرا فوتبال که شناخته‌ترین و پرطرفدارترین ورزش جهان است نباید با این مسئله کنار بیاید؟
سال گذشته در مسابقات انتخابی فوتبال المپیک بانوان، بازیکنان تیم ملی کشورمان از برداشتن حجاب قبل از شروع بازی خودداری کرده و از بازی در مقابل اردن انصراف دادند. ایران در مرحله اول بازی‌های انتخابی المپیک بدون شکست به کار خود پایان داد و در چهار بازی مرحله دوم تنها به جرم ایستادگی برای حفظ باورهای انسانی خود از طرف فدراسیون فوتبال آسیا در تمام بازی‌ها نتیجه 3-0 ثبت شد تا از حضور در المپیک باز بماند.

پرنس علی، یکی از سران فیفا در این باره می‌گوید:" این امر بسیار مهمی است که هر کس، هر ورزشی که به آن عشق می‌ورزد را انجام دهد و قوانینی که هرگونه مخالفتی با این مسئله دارند باید تصحیح گردند. من فکر می‌کنم که فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان است و برای همه شناخته شده است، پس ما باید تصمیم خود را تحت تأثیر این مسئله بگیریم و سعی کنیم در این راه رضایت IFBA را کسب کنیم."

IFBA، یا هیأت‌مدیره انجمن بین‌المللی فوتبال، قانون‌گذار اصلی فوتبال در سطح جهان است. این هیأت، 3 مارس در انگلستان با یکدیگر دیداری دوباره به عمل خواهند آورد و پرنس علی درباره استفاده از نوعی پوشش ساخت آلمان برای زنان مسلمان صحبت خواهد کرد که البته تمام موارد ایمنی نیز در این حجاب‌ها درنظر گرفته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نویسنده : علی آبکار ; ساعت 16:52 روز یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,
دسته بندی :<-PostCategory->
لینک مطلب